Cum sa inveti limba romana?

Azi, intamplarea a facut sa-mi amintesc ce mi-a spus un coleg de liceu, cu ceva ani in urma…Colegul asta e acum in Marea Britanie, dupa ce si-a terminat studiile aici in Romania.
LOGOAsadar, el era foarte hotarat in liceu, si mergea la toate orele de lb. engleza…De cate ori incercam sa-l „corupem”, adica sa-l determinam sa lipseasca de la ora de engleza, el ne dadea replica spunand ca: „Nu se stie niciodata, unde te vor purta pasii si ce limba va trebui sa cunosti, iar engleza e una universala, si, daca-i gratuit de ce sa lipseasca….”

Asta-i un argument de care eu, personal nu prea am tinut seama si, azi am sentimentul ca puteam sa invat si eu mai bine lb. engleza, dar asa au stat lucrurile la vremea respectiva si, timpul nu il poti da inapoi…

Intamplarea care mi-a amintit de colegul meu si orele de limba engleza e legata de un site…de fapt e un blog, al unui amic din online pe care il citesc ori de cate ori am putin timp liber si, navigez prin online…De, acolo am ajuns pe site-ul celor de la: ROlang, o scoala in care se poate invata limba romana, cursurile fiind pentru cei car vin din afara granitelor tarii noastre.

Vazand site-ul si citind cate ceva pe el, ca doar v-am spus ce eu cu lb. engleza mai usor, am priceput ca aceste cursuri se adreseaza celor care vin in Romania.
Adica : ROLANG School este o scoala specializata, cu oamenii specializati in predarea de cursuri de limba română . Cursurile sunt adresta in primul rand studențiilor din alte tari si, nu numai lor….Pot sa se inscrie la aceste cursuri oameni de afaceri, care dezvolta in Romania business-uri, personalul ambasadelor care isi pot perfectiona cunostintele de lb. romana, angajați ai unor multinationale detasati la noi, etc….
Programele Rolang School sunt adecvate dupa cum urmeaza:
– pentru studenții
-pentru adulti indifernt de varsta, precum
– pentru diferitele cerinte de competențe lingvistice.

Tipurile de cursuri care se organizeaz:
-cursuri pentru incepatori,
-cursuri pentru nivel mediu
-cursuri pentru avansati.

Exista si oferta pentru cursuri in clasa (cele clasice), pentru cursuri individuale, dar si cursurile on-line.
In opinia mea, un strain care locuieste temporar in Romania, ar fi bine sa cunoasca limba romana..,
Daca e un angajat intr-o multinationala una e sa comunici cu colegi in engleza si alta e sa comunici si sa socializezi cu ei in lb. romana.

Ce mi s-a parut mie cel mai interesant e faptul ca se poate sustine un test, chiar daca nu ai absolvit un curs: pentru asi testa nivelul de cunostinte al limbii romane se copmplecteaza un formular de inregistrare trecand ziua si ora cand se poate sustine testul

Testul consta intr-o proba scrisa si un examen oral, urmata de o discuție cu unul din profesori.

Taxa de participare este de 85 lei (echivakentul a 20 euro) pentru participant.

Dragii mei cand vedeti un anunt pe net de  genul: Rolang romanian courses, sa stiti ca e vorba de ROlang si cursurile de care v-am vorbit in acest articol.

Lasă un comentariu